X
    Kategorie: PADcast

PADcast #230 – Świat Numenery

Duchowy spadkobierca kultowego Tormenta.

Ten odcinek PADcastu sponsorują powroty. Po dwuodcinkowej przerwie wracam w roli prowadzącego, po takiej samej przerwie zjawia się Tomek, w dodatku gra tego odcinka również jest pewnego rodzaju powrotem. Zanim o tym jednak – czas na sekcje wiadomości. Dość niespodziewanie zapowiedziano Middle-Earth: Shadow of War, Marvel poważnie bierze się za swoje uniwersum w kontekście gier, a Twitch już niebawem zaspamuje streamy linkami do własnego sklepu z grami.

Korzystając z okazji, że do składu powrócił Tomek i jednocześnie skończył Gravity Rush 2, postanowił dodać suplement do niedawnej recenzji. Jego postrzeganie gry zmieniło się bardziej, niż mogłoby się tego wcześniej wydawać. Na deser prezentujemy wrażenia z Torment: Tides of Numenera, które od jakiegoś czasu ogrywa Robert. Czy faktycznie mamy wielki powrót spadkobiercy legendarnego Planescape: Torment? Co zagrało, a co niekoniecznie? Tego naturalnie dowiecie się z naszego nagrania.

PS Jeżeli uważacie, że nasza praca zasługuje na wsparcie finansowe, sprawdźcie naszą zbiórkę na Patronite. Będziemy wdzięczni za każdą złotówkę!

Co w odcinku?

Tematy:

  • Zapowiedziano Middle-Earth: Shadow of War
  • Marvel chce zadbać o growe uniwersum
  • Twitch otwiera sklep z grami
  • Kupowanie trofeów w Nier: Automata

Gry:

  • Gravity Rush 2 – suplement recenzji
  • Torment: Tides of Numenera

Pobierz:


Subskrybuj:

Robert Fijałkowski: Prowadzący podcast, entuzjasta dobrych fabuł, klimatu w grach i technologicznych detali. Możesz mnie znaleźć naTwitterze.

Komentarze (14)

  • Super że ograliście tormenta myślałem że u Was tego nie będzie dzięki

  • Jaką macie licencję na tego Premier, że nie jest After w pakiecie? To jest premier pudełkowy?

    Ucieszył mnie "mordor 2"... zajebista gierka, mam nadzieję, że 2ka rozwinie motywy z frakcjami i liderami ale żeby nie zrobili takiego potworka jak Brutal Legend.
    (napisałem ten koment zanim Tomasz wspomniał o BL :P dla mnie jako metalucha z krwi to strasznie się zawiodłem na tej grze bo liczyłem na GoW z metalem :/ )

    Sony nadal ciśnie marketing pod sprzedawanie telewizorów, MS to właściwie lata koło dupy... no chyba, że upscale 4K na konsoli MS będzie działaś w 60fps i może.
    Zawsze dla mnie 60+ fpsów jest ważniejszym aspektem niż 4K... To jest coś co aktualnie wpływa na grę i to jak się gra.

    Fanta4stick, Deadpool i Wolverine (x-men) są od FOX, one nie mają nic związku z Marvelem i Disneyem. Spider-man jest u Sony, a teraz robią wspólnie z Marvelem...

    Nie wiem czemu kogoś może dziwić sklep z grami na twiczu skoro jest to amazon. W polsce może amazon nie jest jakoś popularny ale w stanach to masakra. Od jakiegoś czasu nawet twitch prime jest połaczony z amazonem prime (które nie działa w polsce).
    Dla amerykanów i streamerów z ameryki to może być zajebista sprawa, dla całej reszty to gówno nie ma znaczenia.
    To jest krok podobny do "bitsów" czyli donatów poprzez twitcha gdzie zamiast donate z 3ciej filmy, z której Twitch nic nie miał, a teraz jakiś odsetek kasy leci do Twitcha. Jestem pewien, że celują w G2A, Kinguina itp gdzie reflink dawał 5% streamerowi... Twitch ubija te rzeczy, gdzie jest kasiorka, która nie płynie przez nich.

    Jeżeli platynowanie za kasę z gry się przyjmie to za chwilę ubi, ea wskoczą na to i będzie 5$ za achieva co doprowadzi do wymyślania pojebanych achievów tak samo jak mikrotranzakcje pierdolą progress w grze...

    Dlaczego jest limit na achievy na konsoli? Dziwaczne... na steamie są gry co mają po 300 achievów :P (nie wiem po do ale mają)

    W ogóle teraz to się dzieje w światku PC... tl;dr :
    - nowy cpu ryzen od amd czyli konkurencja dla intela
    - gtx 1080ti (699$) i spadki cen gtx 1080 (499$)
    - nowe gpu od amd Vega już za chwilę (co też jest powodem czemu nvidia zbija ceny graf)

      • Serio? Widziałem tylko pakiety... ile kosztuje sama Premierka?

        • U mnie w pracy sam Premiere to jest koszto około 120zł miesięcznie, jeśli dobrze pamiętam. Tylko muszę zaznaczyć, że jest to z uwzględnieniem, że mamy 10 licencji na Premierkę i 3 na Aftera. Jest więc ogólnie tańsza kwota przy takiej ilości licencji.

  • Nie wiem, jaki dokładnie macie problem z belkami i ich tworzeniem. Ale jeśli macie belkę zrobioną w Afterze, to wystarczy wyeksportować ją z Alphą, zaimportować w Premierce i szablon napisów z animacją zrobić w premierce. Nie powinien to być problem. Jeśli potrzebowalibyście pomocy, może byłbym w stanie pomóc.

    • Zrobiliśmy to, ale na trialu Aftera. Niestety po jakimś czasie połączenie plików wygasa bez licencji na Aftera.

    • A takie rozwiązanie jak mówisz, fakt jest możliwe, może coś wykombinujemy jeszcze ;)

      • Zaimportowaliście w Premierce compozycję z Aftera. Bez aftera, zaimportowana kompozycja przestała być zrozumiała dla Premierki. Przechodziliśmy to w pracy swego czasu. Zaimportowanie belki z alphą i zrobienie animacji napisów w Premierce spowoduje, że wszystko będzie przerabiane w premierce. Wyeksportujcie belkę jako png z aplhą (trzeba zaznaczyć w opcjach eksportu, że ma być alpha). PNG zaimportujcie jako sekwencja (w oknie import zaznaczacie pierwszy pliczek png, a pod nim jest do zaznaczenia ptaszek "Import sequence". W taki sposób premierka zaimportuje wam te pliczki png jako jeden plik animacyjny). I problem powinien się rozwiązać.

  • Skróty odblokowujące bronie dla danej klasy były już w BC2. Cheevo z 20 zabójstwami walącym się budynkiem udało mi się zrobić bez ustawki. Używałem moździerzy recona a do tego znajomi podpowiadali mi że ktoś w budynku jest. I jeśli to jedyne cheevo w BC2 gdzie ustawialiście się, to gratulacje. Powiedzcie zatem, jak bez ustawki udało wam się zrobić cheevo z pięcioma zabójstwami graczy z listy znajomych nożem? :P

    • To nie było czasem tak, że dało się z mniejszą liczbą znajomych, ale więcej razy? Ja chyba kojarzę próby łączenia się o jakichś dzikich porach, żeby trafić na serwer po przeciwnych stronach ;)

      • To był tak właśnie. Trofik wpadł gdy 5 razy ubiłem tego samego znajomego :)

  • a MS startuje na wiosne z Xbox Game Pass !

    " W Xbox pragniemy oferować graczom najlepsze gry po najniższych cenach. Za niewielką miesięczną opłatą zyskujesz dostęp do katalogu Xbox Game Pass, który zawiera ponad 100 wspaniałych gier, w tym popularne gry ze wsteczną zgodnością z Xbox 360 czy hity na Xbox One. Co miesiąc będą dodawane (a niekiedy też usuwane) gry do katalogu Xbox Game Pass, co oznacza, że zawsze będziesz mieć w co grać. Pobierz gry od najlepszych wydawców i graj w nie w pełnej wierności offline przez nawet 30 dni. Xbox Game Pass to Twój bilet do niekończącej się zabawy. "

  • Co do BF1 i medali to Robert ma rację. Wczoraj pograłem trochę i w custom game, CQ na 2k ticketów, robiłem 20k punktów. Medale warto robić niejako w tle, wybierać takie które nagradzają aktywności wykonywane w grze, czyli np. za kille z danej broni. Nie warto zmieniać stylu gry dla medalu bo to się zwyczajnie nie opłaca.

    No i trzeba uważać, bo EA/DICE są w swej najlepszej formie. Wczoraj wybrałem medal który był trzeci na liście, a po starcie nowej mapy gra automatycznie ustawiła mi pierwszy. Wiem na pewno że go nie ustawiałem, bo nie grywam w War Pigeons, a poprzedniego medalu nie zrobiłem. Coś w winter update poprawili i jak zwykle oni, musieli też coś popsuć.

Przeczytaj też