X
    Kategorie: PADcast

PADcast #224 – Rzeźbienie w VR

Podcast nagrywany z gościem!

Dzisiejszy PADcast jest pod pewnymi względami wyjątkowy. Stanowią go przede wszystkim dwa, jednak bardzo obszernie omówione tematy. Po pierwsze, są to nasze wrażenia z konferencji Nintendo, na której poznaliśmy więcej szczegółów na temat Switcha (wciąż niektóre pytania pozostają otwarte) oraz temat specjalny, po którym przeprowadził nas nasz gość – Michał Kita, który na co dzień zajmuje się biznesowym kawałkiem ogromnego tortu zwanego Wirtualną Rzeczywistością.

Nie zapomnijcie podzielić się w komentarzu Waszą opinią na temat Switcha – z tej okazji wystartowała też nowa ankieta (zerknijcie w prawo ;) ). Ponieważ ledwie liznęliśmy tematu VR-a, poprosiliśmy Michała, aby przygotował nam listę materiałów, dla osób, które chciałyby więcej poczytać o tym prężnie rozwijającym się rynku (choć nie zawsze w aspekcie growym).

PS Jeżeli uważacie, że nasza praca zasługuje na wsparcie finansowe, sprawdźcie naszą zbiórkę na Patronite. Będziemy wdzięczni za każdą złotówkę! Dzięki temu udało nam się sfinansować produkcję drugiego odcinka trzeciego sezonu Gościa Niedzielnego.

Co w odcinku?

Tematy:

  • Bad Company 2 i Battlefield 3 we wstecznej kompatybilności – raport
  • Nintendo Switch – konferencja, nasze wrażenia, gry, przyszłość konsoli
  • Rynek VR – rodzaje sprzętu, aktualna sytuacja na rynku, trendy w biznesie i grach, ciekawostki branżowe

Materiały o VR:

Pobierz:


Subskrybuj:

Robert Fijałkowski: Prowadzący podcast, entuzjasta dobrych fabuł, klimatu w grach i technologicznych detali. Możesz mnie znaleźć naTwitterze.

Komentarze (5)

  • Jak tak słuchałem o tym VRze, to czułem się jak stary dziad który utkwił w latach 90 i gra w te swoje nudne gry AAA w 2D.
    Nawet mówiliście ostatnio że rynek AAA staje się coraz mniejszy. F2plejki i mobilki są wyżej wyceniane, a mobilki to właśnie rynek VRa.

  • przestancie powtarzac glupoty! na XboxOne gier nie zatrzymujecie na stale! bez golda nie pogracie w nic co bylo za free w goldzie! to tyczy sie tylko x360! na Xone tak jak i ps4 bez abonamentu nie ma dostepu do gier!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Bardzo fajny przekrojowy przegląd czym jest VR. Michał Kita powinien odbyć kolędę po wszystkich polskich podcastach growych i nieść kaganek VRowej oświaty. W kontekście braku gier AAA na VR to warto spojrzeć na liczby. Konsol PS4 sprzedano ponad 50mln, Xbox One ponoć około 20mln, aktywnych użytkowników Steama jest ponad 130mln. Wielkość sprzedaży Htc Vive ,Oculus Rifta i PSVR jest tajemnicą, ale z różnych analiz wynika, że wszystkich razem przedało się TYLKO około 2mln. Żadne studio nie przeznaczy dużego budżetu na stworzenie gry dla 2mln potencjalnej grupy odbiorców, jeżeli ma możliwość stworzenia gry dla 200mln graczy PS4+XboxOne+PC. To się po prostu nie opłaca. Na tak wczesnym etapie rozwoju rynku gier VR trzeba je subsydiować. Oculus otwarcie subsydiuje twórców wymagając w zamian eksluzywność, Valve i HTC również subsydiują, ale mniej otwarcie i nie wymagają ekskluzywności. Valve na przykład zaprasza pod swoje skyrzydła indie twórców dobrze zapowiadających się tytułów. Wiemy, że zespół stojący za grą Budget Cuts lub twórca mil-sima Onward mogą korzystać z doświadczenia i wiedzy developerów z Valve. Wg mnie na więcej gier VR z dużym budżetem będziemy musieli poczekać 5-10 lat.

  • Ceny na konsolach.. wtf, Bad Company 2 + Wietnam za 130 zł.

    Nintendo jest nieźle kopnięte pod kątem piractwa... może powinni z każdą konsolą dodawać chińczyka co będzie siedzieć i pilnować, żebyś ze śrubokrętem do konsoli nie podchodził bo jeszcze jakiś homebrew zainstalujesz czy inne takie. To wszystko jest jeszcze zabawniejsze biorąc pod uwagę, że sprzedają romy zaciągnięte z neta, na co jest dowód w kodzie takiego Mariana z virtual console.

    Nie ogarniam swoim umysłem jak można płacić abonament za to, że grasz online... to jest dla mnie nie do pomyślenia, żeby taki steam mi kazał płacić abonament.

    Polecanie większości słuchaczom padcastu googlanie czegokolwiek związanego z PC to jak rozpalanie ogrniska kostkami lodu ;]

    VR...czemu takie drogie :/
    Zawsze wszystko się dzieli na zastosowania biznesowe, profesjonalne, naukowe, a domowe.
    VR umrze jeżeli nie będzie mainstreamowego VR, a jego nie będzie jak to ma kosztować 1000€.

    Ciekawe jest to, że nikt nie wyciąga Nintendo tego jaka jest różnica między zeldą z pierwszego trailera a tym co jest teraz... Ubi jakie jest każdy wie ale od razu im wyciągają takie bullshity, a Nintendo jak zwykle święte i cudowne.
    Tak to wyglądało na GAMEPLAYowym trailerze vs to co jest dziś https://ryuz4ki57.files.wordpress.com/2016/06/zelda-downgrade.jpg

  • Bardzo dobry odcinek. Stonowany i z dużą dawką wiedzy tajemnej o VR, może dla mnie nie aż tak tajemnej ale i tak się tego słuchało z dużą ciekawością. Bardzo mi się podobał wstęp Michała że gracze to takie dzieci z piaskownicy. Ja sam patrzę na VR jako coś co rozkręci w nowym kierunku branże gier, może nie będzie to główny nurt ale znajdzie swoje miejsc w branży. Wg mnie na VR póki co najbardziej jest teraz napalona branża marketingowa. Fajnie że Michał również rozwinął temat Switch bo tak jak zupełnie nie byłem zainteresowany zakupem tak teraz mi się zupełnie zmieniło po tej rozmowie i myślę o tym żeby w soim czasie tak konsola zagościła u mnie w domu, przede wszystkim myślę o córce która nie miała jeszcze styczności o konsolami N. Piotr - Digital Foundry to zło, to że im wali po gałach pixeloza Switcha po gałach to nic dziwnego, przecież tam pracują graficzne zboki. Pozdrawiam Ekipe i życzę wiecej takich odcinków które trzeba przewijać jak coś Nas wyrwie ze słuchania. :)

Przeczytaj też