X
    Kategorie: PADcast

PADcast #216 – Zakładnik kosmosu

Międzyplanetarne Call of Duty.

Znów pełen skład, znów ponad dwie godziny, znów tematy na czasie. Tym razem, zupełnie bez wcześniejszego planowania, powracamy nieco do korzeni prezentując tematy okołogrowe. Pierwszy z nich dotyczy tego, czy trailery wciąż potrafią nam jeszcze sprzedawać gry, drugi natomiast jest rozwinięciem komentarza pod ostatnim odcinkiem i koncentruje się na konsolach PRO i tym, czy poprawki sprzętu w trakcie trwania generacji wypaczając sens istnienia konsol w dotychczasowej formie.

Oprócz tematów newsowych, czas antenowy poświęcamy również na Rise of the Tomb Raider (jako przykład flagowej gry PS4 Pro) oraz Call of Duty: Infinite Warfare, z którego wrażeniami dzieli się Tomek. Głównym punktem odcinka są oczywiście wrażenia Piotrka ze świeżego zakupu konsoli PlayStation 4 Pro.

PS Jeżeli uważacie, że nasza praca zasługuje na wsparcie finansowe, sprawdźcie naszą zbiórkę na Patronite. Będziemy wdzięczni za każdą złotówkę!

Co w odcinku?

Tematy:

  • Trailery, które sprzedają gry
  • Czy konsole PRO wypaczają sens?
  • Mass Effect: Andromeda
  • Nowy dashboard + Insider Preview
  • PS4 Pro – wrażenia po zakupie

Gry:

  • Rise of the Tomb Raider
  • Call of Duty: Infinite Warfare

Pobierz:


Subskrybuj:

Robert Fijałkowski: Prowadzący podcast, entuzjasta dobrych fabuł, klimatu w grach i technologicznych detali. Możesz mnie znaleźć naTwitterze.

Komentarze (15)

  • Czasami kupuję gry po trailerach, Śródziemie Cień Mordoru, Sunset Overdrive czy Recore którym jestem zachwycony kolejnym tytułem jest Dishonored, co prawda kupiłem pierwszą część i kupię drugą, natomiast wydaje mi się że częściej demka czy "bety" sprzedawały mi gry tak jak teraz steep o którym nie słyszałem dobrych opinii a już mam zamówiony preorder bo przez wszystkie dni bety grałem po kilka godzin fantastycznie się bawiąc.

  • Odpaliłem sobie podcast gdzie opowiadali o serialach. Mówili o Westworld, który dostaje wysokie oceny wśród recenzentów i widzów. O dziwo w tym podcaście na 4 osoby, tylko jednej się podobał.
    Krytyka leciała za pseudo intertekstualność i że nie wygląda jak western z lat 60.
    Słuchała się tego jak podcastu hipsterów narzekających na każdą głupotę. Wyłączyłem bo nie dało się tego słuchać, ale po chwili zdałem sobie sprawę że w sumie w wielu podcastach o grach też są podobne narzekania.
    A tu spadki klatek, a tu poszarpane krawędzie, albo że quest nudny.
    Nie uważacie że hardcorowi gracze za bardzo narzekają na gry?

    Wyszły Paczące Psy 2 i lecą hejty. Obok wyszły kolejne takie same Pokemony na 3DS i gra zgarnia 9/10, a jedyna rewolucją jest usunięcie HMów.

    • Będzie recka Watch Dogs 2 w kolejnym PADcaście. A Westworld jest dla mnie niesamowicie intrygujący. Ostatni odcinek jaki oglądałem (nr 7) był rewelacyjny.

  • Dobry odcinek z mądrymi wnioskami. Wydaje mi się że też jestem z tego samego kościoła co Dawid, tzn też mam w głębokim to co się teraz dzieje z konsolami (ogólnie platformami). Społeczność konsolowa zaczyna przypominać wyśmiewaną przez nich samych społeczność pecetowową, która zamieniała się w społeczność Digital Foundry i każdy z tej społeczności nagle ma coś do powiedzenia na temat tego jak gry wyglądają. Mówicie że to nie długo pojawi się w grupach ale to już się dzieje o czym świadczy moje własna coraz większa może nie niechęć ale obawa że znów się natknę na doktoryzowanie się na temat aspektów technicznych konsol. Jak sam kiedyś kupowałem konsole to miałem w głowie tylko jedno, prosto, łatwo i przyjemnie. Dziś to słowa które nijak się mają do konsolowego grania, pecetowego również ale o nim już wszystko powiedziane w złym kontekście. Co do COD'a to nie gram od pierwszych black opsów kiedy pierwszy raz poczułem że już nigdy więcej "gier na szynach", szynach tak wąskich że małe wychylenie grozi wykolejeniem. Ja wiem że ta część akurat cieszy się dobrą opinią przez fabułą ale mnie ta sama mocno wyreżyserowana fabuła odstraszyła. Na WD2 kompletnie miałem wywalone ale jak zobaczyłem że tam biegają ludzie z obnażonymi genitaliami od razu mi się spodobało, to zawsze coś nowego w grach, mam nadzieje że tego nie usunął jakąś łatką.

    • Dokładnie tak, jeszcze 10 lat temu Temporal Anty-Aliasing wiele by konsolowcowi nie powiedział. Z drugiej jednak strony widzę też pozytyw w istnieniu Digital Foundry. Nie przywiązuje aż takiej uwagi do grafiki, ale bardzo mocno cenię płynność. Dlatego lubię sprawdzić przed zakupem, czy gra odpowiednio działa na danej platformie do grania.

      Wspieram takie motywy jak dynamiczna rozdzielczość Titanfalla 2 na cel maksymalnie płynnej rozgrywki. Zobaczymy jak Pro i Scorpio wpłyną na optymalizację poprzednich platform.

      • Nie do konca sie z tym zgodze. No chyba, ze dla ciebie konsolowiec to osoba co wie jedynie jak odpalic konsole i wyjac plyte.
        Fakt, ze wydzodze sie z czasow kiedy jeszcze byly dzielniki w FSB ale parametry graficzne zawsze byly na konsolach tylko po prostu nas o tym nie informowano.
        Na PS3 wiekszosc gier dzialala w 720p a glownym modyfikatorem bylo np filtrowanie albo wlasnie AA albo inne rozwiazania. Przeciez te urzadzenia mimo, ze maily niskopoziomowe API to jednak dalej mialy uklady takie jakie dzialay na komputerach.
        Czy zle sie stalo, ze o tym sie zaczelo gadac ?? NIE
        Stalo sie bardzo dobrze i taki DF robi super robote to jest dokladnie to samo co sie stalo z iPhonem kiedy Samsung wypuscil swoj produkty w postaci Galaxy S1. Podejscie producenta zmienilo sie drastycznie i konkurencja spodowoala znaczacy wzrost jakosci i mozliwosci. Moze nawet dzieki DF mamy PS4 Pro moze a moze dlatego ze Sony chcial opylic wiecej TV z 4k nie dowiemy sie pewnie. Tak czy siak dostarczenie takiej konsoli w polowie zycia za taka kasa, jest moim zdaniem super pomyslem i pokazaniem kto o kogo "jakos" dba.
        Jak widac MS ma klienta w rzyci chodzi o dojenie jak najnizszym kosztem a scorpio to nazwa wymyslona na poczekalni zeby cos tam bylo i grafika zrobiona w godzie zeby cos pokazac. Od kiedy to firmy typy i wielkosci MS chwala sie produktek, ktorego nie ma nawet na deskach kreslaskich.
        Nie twierdze, ze Sony jest super dajne ale w tym wypadku znowu jest gora moim zdaniem i znowu wyskoczyl do ludzi z czyms lepszym.
        Prawde mowiac, gdyby nie prostci jak szpadle amerykanie to tego Xboxa chyba dawno by zamkneli. Rozmawialem z kolega co pracuje w media to na 8 ps zlazi 1 xbox i to kupuja go glownie osoby co o graniu maja pojecie tyle, ze sie trzyma pada. [ nie mowie tu o was oczywiscie ]. Jednak dyskusja, ze X1 to dalej super konsola mija sie z celem z dnia na dzien coraz bardziej bo MS sam odchodzi od tej konsoli wypychajac gry na Windows 10.
        Podoba mi sie co robi DF i jestem "sprzedajna dz jezeli chodzi o jakosc grafiki" :D
        Co do PS4 Pro no to chyba logiczne, ze zajebiste gry na niego dopiero powstana podobnie jak bylo z PS4 za zycia PS3. Pytanie co wtedy bedzie na X1 :P a wiem :) filmy w UHD :)
        I zeby bylo jasne. Firmy typy Sony czy MS to logiczne, ze sa to chcace zarobic duze korporacje. Jednak tym wypadku model biznesowy Sony podoba sie zdecydowanie bardziej.

  • 1. Glosnik w padzie to jedna z lepszych rzeczy jaka zrobili, klimat w GTA5 jest super, winni sa developerzy, ze go nie stosuja
    2. Touchpad na padzie to druga z lepszych rzeczy, mozna spokojnie na nim pisac odpowiadac na chacie i w grach tez bylby super gdyby ktos go zaprogramowa
    3. Czy w Fallout 4 [ super zajebista gra dla funow halflife ] jest juz jakas roznica na Pro ?
    4. Czy w BF4 jest jakas roznica ??
    5. Czy w Wiesku jest jakas roznica ?
    6. Dobry odcinek
    7. Pozdro

    • 1. I gracze, że o to nie proszą twórców też po części ;)
      2. No niestety
      3. Patch dopiero ma wyjść, ale nie spodziewaj się wiele poza wyższą rozdzielczością. Płynniejszy framerate być może też, ale to niestety loteria.
      4. Nie.
      5. Nie.
      6. Dzięki
      7. Również pozdrawiamy ;)

  • Świetnie wam wyszedł ten odcinek. Przy początkowych rozważaniach o przyszłości konsol parę razy zaśmiałem się w głos. Aż przypomniały mi się żartobliwe spory konsolowo pecetowe Piotrka z Poprzednim Tomkiem. Fajny opis PS4 Pro, ciekawy byłem na ile lepiej chodzą tam gry z podstawowej wersji konsoli.

    Grą którą sprzedały mi zapowiedzi video jest Titanfall 2, kupiłem go dzień po ujawnieniu. Tyle dobrego że w Brazylii, więc taniej. Ale już nigdy więcej.

  • Dzienniki devów są fajne jak mówią o technicznych rzeczach i problemach jakie były na ich drodze oraz tym jak je rozwiązali... najgorsze są te w których scenariusze pisze marketing i jest to 5 min reklama o dupie marini albo te co spoilują całą grę. Dobre i ciekawe są od Ninja Theory, polecam ich kanał na YT. Zarąbistą robotę też zrobił Mick Gordon na YT.
    Double Fine wypuściło fajne filmy, tak samo jak seria "play with dev" czy coś takiego.

    Co do trailerów to do nowego Dooma miałem podejście bardzo sceptyczne do czasu aż nie pokazał się filmik z gameplay z tej prezentacji nowej grafy nvidia gdzie chłop grał jak trzeba i wtedy byłem już zajarany. Nienawidzę jak w FPSach łażą jak turyści na padzie odwalają walking simulatora.

    Jak słucham wypowiedź Tomka to mam wrażenie, że konsole są w jakiś czarnych wiekach PC lat 90. Śmiesznie to brzmi jak konsolowcy muszą się interesować benchmarkami, żeby wiedzieć choćby czy wydanie kasy na PROsiaka cokolwiek im dało.
    Mam wrażenie, że dobrze zrobiłem... na konsolach (głównie) grałem w erze PSX i PS2, potem poszedłem w stronę PC.
    Indorów na PC jest masa i większość działa na tosterze. W cenie PROsiaka można spokojnie zlepić kompa do indorów.
    Jedno czego nie rozumiem to dlaczego konsole mają tą manie odcinania się generacjami i wywalania do kubła starych gier... wbijam na gog'a i gram w kasyki. Życzę konsolowcom, żeby też tak mogli odpalić stare gry bez wyciągania z szaf starych konsol jeżeli je mają w ogóle.

    • Co do odcinania się: poprzednio konsole różniły się bardzo mocno architekturą. Scorpio będzie o tyle przełomowym sprzętem, że obsłuży gry z Xboksa 360, Xboxa One oraz te zoptymalizowane na Scorpio. To już bardzo mocno przybliża nas do takiego modelu. Ja np. grywam czasem w Medieval II: Total War, wiem co masz na myśli. Cieszę się, że nie przyłączasz się do wojenek PC vs konsole ;). Ja często grywam też na PC (FIFA 17 już 72h), a okazyjne wrzutki traktuje humorystycznie ;).

    • Co do starych gier to na Łoniaku jest spora biblioteka starszych gier w kompatybilności wszetecznej. Tyle tylko że wspomnienia są zawsze w HD i powroty bywają smutne. W czasach PS4 pozyczylem X360 by pograc w Titanfalla i przy okazji odpaliłem BF:BC2. Kiedyś na PS3 przegrałem w to jakieś 800 godzin. A na 360 dałem sobie spokój, po premierze BF4 widać było ile lat ma BC2. Podobnie multi w Mass Effect 3. Kiedyś gralem w to jak dziki, później tęskniłem i brakowało mi tej gry, a gdy niedawno wyszła w BC to pograłem parę dni i odpuściłem. Stare gry trzeba lubić, po latach nie gra mi się w nie tak fajnie jak kiedyś.

      Z drugiej jednak strony, teraz wychodzi remaster Darksiders. Ta gra jest wyjątkiem, w remaster dwójki na Łoniaku się zagrywałem ale zatrzymałem się w jednym miejscu i nie mam ochoty ruszać dalej. Może kiedyś. Ale remaster jedynki pewnie kupię i pogram. Ciekawe jak długo :))

  • Zastanawiałem się jak omawialiście PSPro i wychodzi na to że Xboxa kupiłem z powodu "znudzenia" ekosystemem Sony, po prostu potrzebowałem odświerzenia, teraz wiem że następną konsolą będzie Playstation ale nie dlatego że jestem zawiedziony Microsoftem, bo gigantyczną ilość godzin spędziłem świetnie bawiąc się na Xboxie począwszy od ORI przez Sunseta, Forzy itd ale zaczynam tęsknić za grami od Sony, Unchated, inFamous, Killzone, czy nowo zapowiedziane ip. nie jestem szaleńcem który szuka detali i liczy klatki, bo w takim wypadku nie kupowałbym WiiU na którego mam więceej gier niż na Wii który był dla mnie porażką.

Przeczytaj też