Czas podsumować pierwsze 12 miesięcy nowej generacji.
Rok z nowymi konsolami minął całkiem szybko. Niestety, mamy nieodparte wrażenie, że więcej rozrywki dostarczały nam internetowe dramy niż pełnoprawne, next-genowe produkcje. Przez prawie godzinę dyskusji analizujemy to, co udało się zrobić PS4 i na czym się zawiedliśmy.
Zgodnie z ostatnią tradycją branży, nie mogło jednak zabraknąć narzekań na stronę techniczną którejś z nowych gier. Mocno obrywa Ubisoft, który wyraźnie przyspieszył premierę Assassin’s Creed: Unity. EA zebrało już naukę przy starcie Battlefield 4, Sony przy DriveClubie, teraz Ubisoft podczas debiutu nowego Asasyna. Oby tylko wszystkie te firmy nie przejęły strategii Activision, wycinając masowo zawartość przed premierą, w trosce o bezproblemowe działanie swoich gier.
O tym, jak się robi remastery posłuchacie w omówieniu wrażeń z Halo: Master Chief Collection (choć pozytywnie można się wypowiadać póki niestety wyłącznie o trybie dla pojedynczego gracza).
Kolejny odcinek zapowiada się na wypchany grami (podpowiedź: sprawdźcie rozpiskę premier na ten tydzień), zatem z niecierpliwością czekamy na kolejne nagranie. Do usłyszenia!
Co w odcinku?
Tematy:
- Pierwszy rok PS4 od światowej premiery
- DriveClub, kolejne przeprosiny i darmowe DLC w listopadzie
- Drama z Assassin’s Creed: Unity
Gry:
- Halo: Master Chief Collection
Przydatne linki:
- Rocznica PS4 na wesoło – z GameTrailers
- Dokument o powstaniu remastera Halo 2
- Błędy w AC: Unity
- Problemy z optymalizacją AC: Unity na konsolach
Komentarze (11)
W dobie PS2 i Xboxa o tego typu niedoróbkach jak w przypadku AC nie było mowy ze względu na brak aktualizacji. Ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie limitu na aktualizacje do gry. Może to poprawiło by ich startową jakość.
Limit aktualizacji? Właścicielom platform, by się to nie spodobało - wrzucenie łatki na PSN / Live, też kosztuje (certyfikacja)...
Ty się ciesz że branża nie wpadła jeszcze na pomysł płatnych aktualizacji, tak? Czy też kodu który dostajesz kupując nową grę, tak, jak online pass w czasach słusznie minionych. I jeśli masz ten kod, tak, to gra ci się zaktualizuje. A jeśli nie masz, tak, to gra powie ci spadaj, tak, Albo kup kod na PSS Store albo Live. Tak. Technicznie to przecież żaden problem, tak?
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że wibracje można wyłaczać/ włączać z poziomu gry, w którą aktualnie grasz. W dashu faktycznie nie ma takiej opcji. Trzeba osobno w każdej grze o ile jest w niej taka opcja. P
Bosman zajebiste filmy robi :> Warto oglądać.
MS dobrze idzie tylko co mnie kufa obchodzi hameryka i ich przeceny? Wszystko fajnie ale Europa i Polska jak zwykle są na szarym końcu jakichkolwiek promocji.
Nie kupuje gier na premierę od ubi oraz ea. Zawsze jest to zbugowany shit, w który i tak się nie da grać. Na PC unity to jest śmiech na sali, ludzie mający 2x gtx 980 nie wykręcają stałych 60 fpsów, a jedna taka karta kosztuje 2.5 tyś zł, a mocą zjada ps4 i x1 bez popijania. Ubi jak zwykle zjebało tyle, że tym razem konsole też trochę dostały, bo zwykle to PC ma najwięcej problemów.
GTA V na ps4 urywa dupsztala... no i fpp z możliwością zwiększenia FoV (lol coś czego w CoDie na konsolach nie ma) totalnie mieżdży.
lubie waszą audycję ale przejeliście to czego nie lubiłem w nz ciągłego omawiania rynku, zasad itp itd Branżunii Giereczkowej, jak ktoś lubi wykresy to są od tego stosowne programy tv, strony biznesowe
Dobry odcinek. 7 tygodni temu sprzedałem PS4 którą miałem od premiery i kupiłem X1. Jestem zadowolony, choć brak możliwości wyłączenia wibracji pada to znaczący minus tej konsoli. Ja rozumiem że to coś dla graczy forever alone, ale gracze w związkach też kupują tę konsolę i życzyłbym sobie by Microsoft wziął to w końcu pod uwagę.
Co do uwag, to mam klika do Szymona. Bez urazy, ale czasem popadasz w słowotok i ciężko cię zrozumieć. Tak jak w tym odcinku przy Halo. Nie wiem też skąd wziąłeś określenie "kroki milowe". Ja słyszałem o "kamieniach milowych", nie krokach. Powiedziałeś też że Halo 2 było pierwszym FPSem nie tylko na konsolach w którym był otwarty świat, otwarta mapa a nie korytarze. A grałeś może w Delta Force: Landwarrior? Gra wyszła w 2000 (Halo 2 w 2004) i miała otwarte mapy, można było np. misję z odzyskaniem walizki z piramidy zrobić od końca. Okrążyć mapę, wejść z tyłu przez drzwi które w założeniu miały być wyjściem, zawinąć walizkę i skończyć misję. A w zeszłym odcinku o alfie Evolve powiedziałeś (chyba, przewijałem akurat) że jest tam tylko jedna mapa. Grałem w tę alfę i widziałem trzy. A poza tym robisz dobrą robotę, dobrze wpasowałeś się w ekipę.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że wibracje można wyłączać / włączać z poziomu gry, w którą aktualnie grasz. W dashu faktycznie nie ma takiej opcji. Trzeba osobno w każdej grze o ile jest w niej taka opcja. Pozdrawiam
Wiem i wyłączam. Sęk w tym że mnie w każdej grze się da, nie ma tej opcji np. w NFS:Rivals i Diablo III UEE. Dlatego właśnie Diablo na X1 nie ruszyłem, choć zagrałbym bardzo. Niech MS wreszcie doda wyłączenie wibracji w padzie z poziomu konsoli, w końcu ta opcja była w PS2, X360, PS3, PS4, a w X1 brak. Wkurza mnie to bardzo, przecież to pad a nie sprzęt z sex shopu.
Już się ostatnio namarudziłem o Sony i jej "zaletach", więc tak w skrócie: PS4 to konsola sprzedana obietnicami. Obietnicami, które po roku obecności na rynku, nie zostały spełnione. Miało być pięknie i cudownie, a jest słabo i żenująco. M$ po srogiej porażce, ostro spiął pośladki i zabrał się do pracy (której efekty są widoczne). Sony spięło pośladki i wypięło je w stronę graczy. #4theplayers...
Nawet fajnie gadacie :). Ja PS4 kupilem kilka dni temu mimo, ze z waszych wypowiedzi wynika iz czas konsol minal to ja uwazam co innego. Chcialem kupic PC ale jak zaczalem wyliczac ile co na co a czemu nie to a lepiej ta plyte. To poszedlem do kolegi zobaczyc PS4 [ glownie do BF4 ] i przekonalem sie, ze jezeli to jest 900p a maja byc gry na 1080p to ja to biore w ciemno :P. Nie sadzialem, ze taka ladna grafika jest. Porownywanie PS4 do PC w ultra nie ma sensu. Trzeba zrobic sobie rachunek ile musimy wydac na PC i ile wydawac reguralnie na taka karte zeby te utra utrzymac. Nie wiem, ale na chwile obecna mi sie to pododba, jak przestanie to pewnie duzo na PS4 nie strace. Na chwile obecna jestem bardzo zadowolony. Po sciemieniu lightbara [ licze ze da sie kiedys wylaczyc ] pad trzyma bardzo ladnie. To byl glowny argument przeciw ps4 na rzecz x1 ale jedyny.